Naar de tandarts in coronatijd – Tandartsen Castellum – Houten

Naar de tandarts in coronatijd

(update 14 oktober 2021)

Moet je binnenkort naar je mondzorgverlener? Houd er dan rekening mee dat er in de praktijk nog steeds 1,5 meter afstand van elkaar wordt gehouden.

Let op elkaar!
In de mondzorgpraktijken wordt namelijk geen gebruik gemaakt van CoronaCheck, dus er kunnen zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde mensen in de wachtkamer zitten. Maar ook kwetsbare mensen. Door afstand te houden wordt iedereen beschermd tegen het risico op overdracht van COVID-19.

Tijdschriften weer terug
Was je gewend om met een tijdschrift te wachten op je behandeling? Goed nieuws, dat mag weer! Wel blijft het verzoek om zo kort mogelijk in de wachtkamer te zitten. Dus kom niet te vroeg naar je afspraak.

Beantwoord gezondheidsvragen eerlijk
Omdat besmettingen nog altijd mogelijk zijn, zullen er nog steeds gezondheidsvragen worden gesteld en het blijft  belangrijk dat je die eerlijk beantwoordt. Voor je eigen veiligheid én die van anderen. Indien nodig kan je mondzorgverlener besluiten je op een later moment te behandelen.

Stel bij coronaklachten je afspraak uit
Voel je je niet lekker, zeg je afspraak dan op tijd af en laat je testen. Mocht je positief testen en kan je behandeling echt niet wachten dan zal de mondzorgverlener je instructies geven hoe je verder kan worden geholpen.

Verzorg je mond ook zelf goed
Blijf vooral ook zelf je mond goed verzorgen: twee keer per dag twee minuten poetsen met een fluoridetandpasta en dagelijks tussen je tanden en kiezen rageren of stokeren. En loop niet te lang door met klachten als bloedend tandvlees, want dat kan bijvoorbeeld duiden op een ontsteking.

Trek bij twijfel aan de bel
Neem bij twijfel áltijd contact op met je tandarts, mondhygiënist of tandprotheticus. Zij staan voor je klaar om je vakkundig en veilig te helpen.

Houd je aan de basisregels
Nog even de basisregels in de mondzorgpraktijk op een rijtje:

1. Desinfecteer bij binnenkomst je handen

2. Houd in de wachtkamer 1,5 meter afstand

3. Schud geen handen

Publieksinformatienummer
De meest recente informatie over het coronavirus staat op de site van het RIVM en van de Rijksoverheid. Met vragen over het coronavirus kun je ook terecht bij het publieksinformatienummer 0800-1351.

In de behandelkamer houden we ons aan de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben we aanvullende hygiënemaatregelen genomen.

Wij zullen je ontvangen met een glimlach maar je de hand niet schudden.

Hartelijke groet en tot gauw,
het team van Tandartsen Castellum